OLIPA KERRAN SOME-SYNNYTYS

Mä oon niin onnellinen siitä, että mulla on takana kaksi onnistunutta synnytystä - toinen jopa aika täydellinen» - ja jälkeenpäin on vähän harmittanut, etten oo tajunnut vaikka kuvata pieniä pätkiä synnytyksen edetessä. Silmät sulkiessa pystyn yhä tuntemaan sen jännittävän tunteen, mutta ajan kuluessa se tunne haihtuu pikkuhiljaa. Tällä hetkellä mun on mahdoton poistaa viestiketjuja lokakuun 16. päivän kohdalta, koska niiden lukeminen saa mut entistä paremmin siihen hetkeen. 

Kummallakin kerralla oon ollut aika some-synnyttäjä, vaikkakin vain suljetuissa ryhmissä. Oon päivittelyt jo synnyttäneille tai vielä omaa vuoroaan odottaville omaa tilannettani ja E:n ajalta kyseinen keskustelu saa vieläkin perhosia vatsaan, joten tahdoin napata sen itselleni talteen ennen kuin sekin häviää bittiavaruuteen. Kun synnytys käynnistyi, Lokakuisissa näytti tältä...

Kello 03:04 ketjun aloitus - Miks mä vuodan verta?? Törkeet kivut ja verta. Rv 39+4.

Kello 04:17 - Soitin joku puol tuntii sit ja mennään heti, ku anoppi on tääl. Vitun äiti sanonu koko ajan, et herää mihin vaan, mut eipähän sit vissiin heränny..

Kello 04:17 - Menos.

Kello 04:19 - Hitto, et pelästyin. Illast asti repiny mahaa, selkää ja häpyluun alta törkeesti, mut ei täl supistuksel oo mitään alkuu ja loppuu. Nousin sängyst ja ku menin takas ni tuntu vaan, et lorahti.

Kello 04:27 - A käy laittaa rahat automaattiin ja mennään.

Kello 04:29 - Veikkkaan et lähetää kotiin mut en tajuu tätä verta. Ootin supistuksii tai lapsivettä.

Kello 04:36 -  5cm auki!!!! *:'D*

Kello 04:39 - MUT MUT MUT TÄNÄÄN ON SIIVOUSPÄIVÄ, MÄÄ HALUUN SIIVOOMAAN!!!!

Kello 05:09 - Hey sexy ladyyyyyyy. *Tanssivia emoji ja alla oleva kuva*


Kello 05:15 - Koko ajan kauhee kipu, mut ehkä 5min välein supistaa. Must on vaan hassuu, et esikoisesta olin tulles 3cm auki ja sattu paljon enemmän.

Kello 05:28 - Päästiin saliin joskus 05:20. Esikoisesta en voinu ees kuvitella kävelyy tääl, mut nyt seilaan käytäväl.

Kello 06:13 - 5 - 6cm auki. En tiiä haluunks epiduraalii, ku ei nää nyt satu niin et tarttisin, mut myöhemmin on sit varmaan liian myöhäst. *Hymyillen irvistävä emoji*

Kello 06:14 - Kätilö on muuten mies. Äänest veikkaisin, et homo. *:D*

Kello 06:25 -  Mä jo A:llekin sanoin, et jos mä oisin mies ja kätilö ni todellaki oisin homo, ku töis näkis mitä toosal käy.

Kello 06:25 Ja hei... Viimeks mun kätilö oli lesbo....

Kello 06:29 - Tää on pikku Bull Mentula tää kätilö! Paljon pienempi ja siloteltu, mut ihan samat piirteet!

Kello 06:34 - Meil varmaan vaihtuu hetken pääst.

Kello 06:34 - Mentula lähtee kotiin nukkuu.

Kello 08:32 - No alko! Kahdelta kävin vessas ja sillon sattu jo törkeesti, mut pystyin olee viel normaalisti. Ei oo viel sylissä enkä tiiä kohdunsuun tilannetta. Ei ees supista mitenkään tiheesti, ehkä 5 - 10min välein, mut selkään sattuu helvetisti koko aika ja tuntuu, et perse repee. *Hymyillen irvistävä emoji* 2h sit ollu sen n. 6cm auki ja sen jälkeen ei oo katottu. Nyt alkaa olee kipu sitä luokkaa mitä J:stä kolmen sentin kohdalla synnärille lähties.

Kello 09:25 - Tääl on taulu, mis on kaikkien kätilöitten kuvat, mut just se puuttuu! Oisin muuten näyttäny teillekki. *:'D*

*Tässä välissä yhden Lokakuisen osuva kuvakommentti*

Kuva Ylilaudalta».

Kello 09:30 - Olin ihan suu auki, ku kävi äsken kattoo tilanteen ja sano, et on sen 8cm. Jos ei ois tullu verta ni oisin varmaan edelleen kotona ja A töis. Luojan kiitos tuli, ku ois muuten voinu tulla vähän kiire. *Tuskaillen naureskeleva emoji*

Kello 09:31 - Tää on kyl niin outoo. Pärjään supistukset sillä, et puren hampaita yhteen ja hengitän syvään. Hulluu olla näin selvänä tääl, ku viimeks olin ihan kaasuissa. *:D*

Kello 09:47 - Onks kalvojen puhkasu kauheet? Pelkään, ettei vedet mee ennen ku 10cm täynnä. *Pelokkaana irvistävä emoji*

Kello 09:48 - Oikeesti? Apua!

Kello 09:51 - Jos menee ennen ponnistusvaihetta ni ei, mut jotain ne siit höpötti ja iski paniikki. *Apina kädet silmillä*

Kello 12:13 Kivunlievityksenä pelkät geelipussit. 3 490 grammaa ja 49 senttiä. *<3*

4 kommenttia

  1. Anonyymi4/3/16 12:04

    Siis kuinka helppo synnytys!! Ihana teksti :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli joo. :D Mä tosin olin varma, ettei homma etene, kunnei niitä supistuksia tuntunu tulevan. Kiitos.

      Poista
  2. Tosi helppo synnytys! :) mul oli ihan järkyttävät kivut mut silti kaikki sen arvosta.

    http://elamaapahkinankuoressaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helppo, mut samalla just siks myös pelottava. Mulla sama fiilis raskauksista, vaikka esikoisesta supistukset alko rv20 ja oksensin 36 viikkoa - kuopuksesta supistukset rv17 ja oksentelua 8 viikkoa. :)

      Poista